Kørsel lige over South Dakota

En vandring fra den ene ende af South Dakota til den anden var ved at ende på en masse dramatisk måde.

Vi kunne se den nærliggende storm over det lave rullende land nær grænsen til Wyoming. Den grundlæggende to-baners motorvej slyngede tilsyneladende intetsteds uden nogen åbenbar civilisation i miles i nogen retning. Det var da min datter følte sig syg, og vi trak til siden af ​​vejen. Inden for få sekunder efter at have vendt tilbage til bilen indhyllede kraftigt regn os, næsten skjult, hvad lidt af vejen allerede var synlig. Torden og lyn syntes at omringe os på alle sider, da vi fulgte GPS’ens retning.

Mine børns ansigter blev transfixeret på stormen udenfor i stedet for elektronik, da min mand og jeg førte sange og knækkede vittigheder for at lette stemningen på trods af vores egen trængsel.

Fem dage tidligere i det solrige vejr satte vi vores seværdigheder på Desmet, der kørte mod vest fra Minneapolis, for at se de tidligere boliger i Laura Ingalls Wilder. Når vi nåede besøgende’s centrum af Wilder’s Historic Homes, tog vi en udflugt, der bragte The Little House på Prairie Book -serien til live. Vi var midt i at læse Ingalls bog, The Long Winter, så frokost i Ward’s Store og Bakery brugte det bedste udsigtspunkt i centrum. Vi kunne forestille os, hvordan bygningerne på tværs af gaden var forsvundet fra synet under den enorme snestorm meget mere end et århundrede tidligere. Ward’s har også masser af pyntegjenstander at købe, som kan være en velkommen distraktion eller en irriterende hindring, afhængigt af dine børns art.

Børn kan sidde, hvor Laura og Carrie gik i skolen (foto af Heather Lusk), der doner en motorhjelm fra Laura Ingalls Wilder Historic Homes.

Maver fulde, vi kørte en time syd til Mitchell, hjemsted for verdens eneste majspalads. Hver mosaik, der dækker paladset, er et kunstværk lavet af majs, korn og græs. Vi turde inde i bygningen til snacks og toiletter, men fandt det meget mere interessant at se de udvendige mosaikker, der blev opdateret.

Majspaladsets mosaikker kan findes uden for og inde i bygningen. (Foto af Heather Lusk)

Hvor man skal bo

Find familievenlige indkvartering i South Dakota fra standardhoteller til privat ferieudlejning gennem ophold22.com:

Drevet fra Mitchell til Badlands National Park -indgangen er cirka tre timer, men nær indgangen stoppede vi ved Prairie Homestead for at se White Prairie Dogs og forskellige stilarter af flyttede hjem. Mine døtre elskede at jage dyrene fra hul til hul og brænde ophøjet energi fra dagens sidste ben. Derefter var det et hurtigt drev til den indvendige indgang til Badlands og Cedar Pass Lodge, det eneste sted at bo og spise inde i parken. Der er masser af pletter at stoppe i Badlands for korte vandreture og fotografier, som du kan se i overskriftsbilledet i dette indlæg (foto af Heather Lusk).

Loopen i Badlands er grundlæggende og går direkte til Cedar Pass Lodge. Værelserne var komfortable med respektable udsigter. Den næste morgen fortsatte vi løkken til Pinnacles indgangsstationen mod byen Wall.

Prairie -hunde bugner i South Dakota, hvilket bidrager til masser af nydelse for alle aldre. (Foto af Heather Lusk)

En tidlig afgang indikerede masser af dyrelivsobservationer undervejs: bighorn får, der hoppede på toppen af ​​klipperne, pronghorns stirrer vakant over landskabet og små bøjninger af bison. Den tidlige time indikerede også meget mere majestætisk og smuk natur, hvor morgenlyset fanger ringe langs klippefladen ikke let synlig, når solen er overhead. Ved hvert stop for at observere dyr navigerede vi også små vandreture langs markante stier.

Pronghorn røv går på vejen og stopper trafikken i Black Hills National Forest. (Foto af Mara Lusk)

Efterladt parken blev jeg regnet ud for ikke at stoppe ved kendte feriegæster fælde vægmiddel, men på det tidspunkt havde en bug overhalet min datter og mig. Stille og rene faciliteter var i nød versus de rustikke (dog hyppige) muligheder i nationalparken.

Wall Drug Store opnåede berygtethed under den store depression ved at bruge gratis vand til at overføre kunder. Butikken er vokset til et 76.000 kvadratmeter stort skue med en gammeldags sodavand, restaurant og vestlig varebutik. Børn kan panorere for guld, tjekke fossiler eller posere med en række gigantiske statuer.

Efter at have udforsket vægmiddel og genopfyldning af vores forsyning med håndrensningsanlæg, kørte vi en time til Rapid City, hvor statuer af præsidenter stiller gaderne. City of Presidents Information Center har rene toiletter og oplysninger om hver statue. En gratis gående udflugt og kort er tilgængelig på downtownrapidcity.com. Særlige restauranter bugner i området, hvilket gør det til en god frokostplads før drevet til Custer, hvor vi valgte Holiday Inn i Custer til fordelene ved en pool og gratis morgenmad.

To dage i området muliggjorde uventet vejr og masser af rekreation. Tåge forhindrede at tjekke Mount Rushmore en morgen, så indnull