Pemba til Ibo Island, Mozambique – Da Henny tilfredsstillede Henrik

, vågnede vi alle sammen klokken 3:45 og gik ned til busstationen for at fange 4:30 bussen nord til Pemba. Hver morgen endte med at være sværere at stå op, da vores kroppe langsomt løb tør for brændstof. Vi sov i mange af de 10 timers busrejse, men vågnede, hver gang bussen stoppede nær en landsby. I Afrika gør adskillige landsbyboere ender tilfreds med at sælge forskellige produkter til de forbipasserende busser. Du kan hente alt fra vandhaner til online kyllinger bedst med busvinduet.

En af de mange gange, vi fik mad og drikke på rejsen til Pemba, Mozambique

Vil du købe en kylling/bambusmåtte/sodavand/frugt?! Om metoden til Pemba, Mozambique
At se de lokale, der køber kyllinger ved hvert stop såvel som at blive vækket kontinuerligt af deres “bock-bock-bocking”, gav mig en fremragende idé. På et af de stop købte jeg en online fjerkræ fra en af ​​landsbyboerne for lidt over $ 3, så han sendte det til mig med vinduet med et stort smil.

Jeg var sandsynligvis den allerførste “Mazungu” (hvid person), han havde tilbudt sin fjerkræ til. Da jeg lavede min metode op ad gangen mod hvor Henry såvel som Alice sad, begyndte de lokale på bussen at brøl med latter over Mazungu med Frango (kylling). Da jeg nåede til Henrys sæde, plukkede jeg online -fuglen og klappede i hans skød. Han greb det ved benene såvel som at se på mig med et så forbløffet look, der gjorde fjerkræet værd at sin vægt i guld.

“Hvad forventes jeg at afslutte med det?!” udbrød han, klart allerede frustreret over den flappende, cawing fjerkræ på hans skød. Jeg sagde: “Det er min gave til dig, du skal passe på det, hans navn er Henny.” Henny er et kaldenavne, jeg leverede Henry, da vi meget først tilfredse, så da jeg gav ham en høne, virkede det som et passende navn for fuglen.

Henriks nye ven, Henny. Busstur fra Nampula til Pemba

Netop da kom Hennys ben løsnet såvel som det begyndte ængsteligt at flappe såvel som at forsøge at tage på flugt fra Henrys utrente greb. En af de lokale fangede fuglen med rolig fingerfærdighed, greb en hårelastik fra Darieces hånd, såvel som hurtigt bundede hønens ben sammen, som syntes at berolige det.

Bussen var fuld af latter, da Alice valgte et nyt sæde væk fra Henny såvel som Henry, mens den tyske såvel som hans nye flyveløse gode ven sad nervøst side om side i deres sæder. Lokalbefolkningen opdagede det endnu meget mere sjovt, da Henry så godt som jeg forsøgte at fodre fuglekokosnødkiks såvel som vand.

Da opstyret døde, havde vi dukket op i Pemba. Ved ankomsten endte det med at det var tydeligt, at de fire af os var helt uegnet til at pleje en online fjerkræ, da vi alle var bange for at røre ved det såvel som ikke forstod nøjagtigt, hvordan de skulle holde det uden at det fløjede rundt som, ja … . En fjerkræ med hovedet er afskåret.

Så hovedsageligt på grund af Alice’s animalsk rettigheder såvel som generel anti-hennyisme, endte vi med at give Henny til en ekstremt glad, ekstremt sulten ser regional, der garanterede, at han ikke ville spise Henny, så godt som han ville hæve ham godt. Min antagelse er, at Henny var på BBQ inden for en time, men Alice følte sig meget bedre, når fuglen var ude af vores hænder. Min såvel som Henrys vision om at rejse verden rundt, spille ukulele, samt at klæde vores online fjerkræ falmede, ligesom billedet af den sultne regionale forsvinden ned ad den beskidte gade bringer vores fjerede ven.

Den taknemmelige regionale hvem vi leverede fjerkræ til, Pemba, Mozambique

Selvom vi havde det meget sjovt på bussen såvel som i løbet af vores lange rejsedag, begyndte ophobningen af ​​timer, der blev brugt på vejen, at slidte os ned. Spændinger begyndte at løbe lidt høje, da vores udmattelse såvel som irritation med afrikansk rejse blev indledt.

Vi havde ikke kæmpet, men det var at fjerne, at alle kørte på tomme såvel som med korte sikringer. Vi var enige om, efter meget debat, at det var finest at slappe af på stranden i Pemba i en ekstra dag, før vi gik mod nord til Quirimbas Archipelago.

Det er en god ting, vi gjorde. Alle af os følte os meget bedre efter at have sovet indtil 7:00 samt koster en afviklingsdag på stranden. Kvinderne blev i restauranten ved stranden, mens Henry så godt som jeg spillede i havet med de unge fra de omkringliggende landsbyer. Vi udviklede sandslotte, holdt dem ved armene såvel som kastede dem i vandet, såvel som øgede dem så meget som backflips. Alt i alt var det en fremragende dag.Geder på vejen og nyder en dag på stranden, Pemba, Mozambique
Nick Building Sandcastles med regionale unge drenge på stranden i Pemba, Mozambique

Den aften endte det med at være åbenlyst, at det at bo den ekstra dag var et godt valg, Henry fik tale med en tysk fyr ved navn Urik, der har et hotel på Ibo Island, den nøjagtige ø, vi var på vej til. Han forklarede, hvor han skulle fange bussen, såvel som sagde, at vi måske bo på hans hotel.

Den næste morgen kl. 7:00 gik vi til busstoppestedet for at fange bussen, men de forstod hurtigt, at vi var omkring 3 timer så godt sent. Gå figur, bus kl. 04.00. Vi tog en taxa til krydset uden for byen, hvor vi tilbragte et par timer på at markerede hver bil, der gik ved at bede om forlystelser. I mellem forbipasserende biler og lastbiler gav Henry mig nogle ukulele -lektioner, da jeg kæmpede for at opdage det mest kompleks af alle ukulele -sange, tårer i himlen af ​​Eric Clapton.

Efter timer med ineffektiv ukulele-metode såvel som Hitch-Hiking kaldte Henry Urik såvel som til vores forbløffelse, at han var på sin metode til øen med nogle forsyninger (han planlagde ikke at forlade den dag, men ændrede hans sind).

Så han valgte os så godt, da vi sprang bagpå hans jeep og troede, at vi havde en simpel lift. Det viser sig, at det velkendte akronym T.I.A (dette er Afrika) var sandt, da vi igen, da vi tog plads til propantanke såvel som mælkekasser på bagsiden af ​​hans ekstremt fulde jeep.

Kort efter afgang mistede Urik lige for nylig serviceret trailer (som vi trak bag os) et hjul såvel som styrtede ned ad den øde beskidte vej. Da Urik afsluttede Cursing forklarede han i en underlig metode, at vi ville få et par lokale til at se traileren, mens han kørte os til færgen.

Så tilbage i Jeep fik vi såvel som på vej til færgen, der går Mach 10 ned ad den ujævne snavssti mod havet. På metoden begyndte en af ​​Jerry -dåser i ryggen at lække såvel som dampene endte med at være næsten uudholdelige. Heldigvis blev jeg distraheret af mit nye instrument, men da vi dukkede op alle os, blev vi under benzin såvel som følte lys. Bortset fra Henry sad han foran og talte tysk med sin nye gode ven Urik.

Rejse fra Pemba til Ibo Island – et ekstremt stramt rejseplads!

Henrik & Nick med den beskadigede trailer, Pemba, Mozambique
Urik markerer en gruppe lokale for at se over den beskadigede trailer, mens han går tilbage til byen

Lokale mænd til redning! Pemba, Mozambique
Urik forlod os for at vende tilbage til sin trailer såvel som ting går i Afrika, vi sad under et enormt Baobab -træ, svedte voldsomt såvel som ventede på en færge, der aldrig kom. Da solen begyndte at blive lavt i horisonten, begyndte vi alle at planlægge, hvor vi ville lejr om natten. Disse øer, såvel som helt sikkert hele det nordlige Mozambique, er typisk sjældent gået til af turister. Dette var ekstremt indlysende, da vi fire praktisk talt var den eneste Mazungus, vi havde set, fordi Nampula. Det endte ligeledes med at fjerne, at ordet “færge” henviser til en fiskerbåd, der henter passagerer, hvis han finder sted for at gå til Ibo Island. Kl. 16.30 såvel som Uriks båd havde endnu ikke vist.

De 4 af os venter på tidevandet for at finde i, så vi kan tage til Ibo Island, Mozambique
Venter på tidevandet at finde i, så vi kan gå til Ibo Island, Mozambique

Heldigvis vedrørte en Mazungu -hotelejer ved navn Linda, at kysten skulle hente forsyninger samt give os en tur. På metoden passerede vi Uriks -båd, der kørte sent. Vi sejlede til Ibo, ligesom solen gik ned over Baobab -træet, hvor vi næsten sov og kastede en lang skygge på det glatte, mørke hav, der viste fuldstændigt de røde såvel som gule fra den sene afrikanske himmel.

Da vi dukkede op i Ibo, opholdt vi os på et hotel Linda foreslog navngivet “Den afrikanske pot”. Havde af en fransk kokken udstationeret, vil den afrikanske gryde falde som en af ​​de allerbedste gæstehuse, vi nogensinde har opholdt sig i. Rummet var rene såvel som godt dekoreret, personalet var venligt, såvel som hvert måltid var parat til perfektion af den fantastiske kok Stephane.

Den næste dag hang vi ud og fik i en meget tiltrængt afslapning. Bit forstod vi, at alle de udmattende rejser, de ujævn bussture med kyllinger på vores omgange såvel som unge, Puking alle ville være det værd, siden den næste uge endte med at være et ideelt vidnesbyrd om, hvorfor vi rejser. De fire af os var endt med at være tætte gode venner såvel som som vi organisererZed vores ø -ture såvel som sejleture, vi forstod, at vi var i til et legendarisk eventyr.

Mozambicanske børn, Pemba

Mozambicanske kvinder, Pemba
Kan du lide dette indlæg? Pin det!

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -partner såvel som ligeledes et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette indebærer, at vi foretager provisioner, hvis du klikker på links på vores blog samt køb fra disse detailhandlere.