• Uncategorized
  • 0

Burma på Brink: Rejser fra Bangkok til Burma

Vores flyvning fra Delhi til Bangkok forlod kl. 05.00 om morgenen, så vi besluttede at sove i lufthavnen. Der er ingen mening med at booke et hotel bare for at stå op kl. 02.00 for at være på flysterminalen i tide til en verdensomspændende flyvning. Flys terminal var pæn tilstrækkelig, men sæderne var ubehagelige såvel som vanskelige at sove i. Vi fangede det meste af vores søvn på 5 timers flyvning.

Landing i Bangkok føles altid som at komme hjem. Det er det knudepunkt, vi altid ender med at vende tilbage til, så godt som dette ville have været vores 6. gang tilbage i den enorme orientalske by. Vi planlagde at øjeblikkeligt tage mod syd til øerne for en meget tiltrængt strandafslapning, men efter at have inspiceret vejrforholdet og tale med nogle andre rejsende, indså vi, at en usædvanlig storm havde fejet sydkysten i uger såvel som forventedes at fortsætte med et par mere.

Ah, herlighederne ved uafhængig rejser, dårlig vejrforhold = mindre hastighedsbump = spontan modifikation af planer. Vi begyndte øjeblikkeligt at planlægge for Myanmar (Burma). Overraskende er der meget at tro på, når man planlægger en tur til den mystiske, uberørte sydøstlige orientalske land Myanmar. Udlændinge er kun aktiveret i specifikke områder i landet, mange områder har brug for dyre, tidskrævende tilladelser og/eller guider til at overholde dig i.

Vi besluttede, fra mangel på tid, at vi skulle vælge den mere traditionelle Myanmar -ferie såvel som at gå til den rutinemæssige udlænding tilladte områder, mens vi forsøgte at opdage vores egen metode fra kortet. Meget første var problemet med at erhverve et visum, enkelt nok, vi kiggede online, kaldet ambassaden såvel som var i stand til at reducere vores pas om morgenen samt hente dem nøjagtigt samme eftermiddag for $ 42 hver. Derefter blev det andet problem: Dariece blev syg af en dårlig situation med “Pad Thai Tummy” såvel som ikke var i stand til at hjælpe mig med resten af ​​problemerne.

Hmm, måske var dette den stakkels Pad Thai?!

Myanmar ATM’s accepterer ikke udenlandske betalingskort, og de accepterer heller ikke kredithistorikkort eller rejsendes kontrol. Derfor var vi nødt til at udveksle vores thailandske baht til amerikanske dollars; Dog ikke bare nogen form for amerikanske dollarsedler, disse udgifter måtte være nyere end 2006 -serien, de måtte være i mynttilstand, helt umærkede, uudnyttede, såvel som fri for enhver form for skade, ellers ville Myanmar -bankerne ikke acceptere dem Til udveksling til regional valuta (KYAT).

Dette viste sig at være en opgave. Jeg skurede med masser af pengeskiftere såvel som banker omkring Khao San Road for det foretrukne bud, hvoraf ingen var i stand til at opfylde de strenge kriterier. Endelig efter 2 dages gennemsøgning opdagede vi et lille rejsebureau, der opbevarede sådanne udgifter, især for rejsende, der kørte til Myanmar (klik lige her for at få erhvervelse af USD til Myanmar i Bangkok). Vi begyndte at trække thailandske baht tilbage for at udveksle for amerikanske dollars, som vi var nødt til at gøre det i trin, da vores bank har grænser, så frøs vores bank vores konti og tilføjer mere hovedpine. Under alle omstændigheder, efter næsten 3 dage efter denne penge, havde vi sidst alle de amerikanske penge, vi ville have brug for, havde vores visa så godt som vi bookede vores fly til såvel som fra Yangon (udlændinge kan ikke gå ind i Myanmar ved land). Vi var parat til at gå.

Landing i Yangon var overraskende netop nøjagtigt, hvordan jeg havde afbildet det. En moderne, ren orientalsk by med et par af hjemmets bekvemmeligheder minus de vestlige mærkenavne såvel som reklamer, man møder i resten af ​​verden. Vi delte en taxa ($ 10) med to andre mennesker til Whitehouse Hotel. Rummet var bare såvel som grundlæggende, men den inkluderede morgenbuffet var enestående. Vi tilbragte vores dage i Yangon og undrede os rundt i byen og kiggede op på de enorme kolonibygninger, der er tilbage fra den britiske besættelse.

Gammel kolonibygning i Yangon

Rådhus i Yangon
En moske såvel som et tempel side om side i centrum af Yangon

Ved solnedgang gik vi til Shwedagon Paya, en enorm gylden pagode i udkanten af ​​byen. Shwedagon er ikke kun en guldmalet pagode, denne 100 meter høje, 2500 år gamle mesterværk har adskillige kilo af 24 karat guldblad pudset omkring det.

Dariece går uden for den imponerende Shwedagon Paya i Yangon

Shwedagon Paya tændte om natten i Yangon

Shwedagon Paya ved solnedgang i Yangon

En af de mange Golden Payas i Yangon på Shwedagon Paya
Kan lide det? Pin det! ?Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -partner såvel som ligeledes et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette betyder, at vi foretager provision, hvis du klikker på links på vores blog samt køb fra disse detailhandlere.